محصولات آموزشی فرادید

محصولات آموزشی فرادید

سریع و راحت به هدفت برس

30 مقاله با روش داده بنیاد


30 مقاله با روش داده بنیاد

روش داده بنیاد، یک رویکرد استقرائی برای کشف مفاهیم است و سازوکاری ارائه می دهد تا مفاهیم مهم موضوع پژوهش بر اساس داده ها شناسایی شوند. در نظریه داده بنیاد، پژوهشگر وانمود نمی کند که فرضیه ها را پیشاپیش تدوین کرده است.

در زمانی که نظریه ای در موضوع مورد نظر وجود ندارد یا نظریه های موجود پراکنده بوده و مفاهیم متشتت و مبهم هستند، با استفاده از روش داده بنیاد می توان به طراحی الگوی مفهومی پرداخت. از آنجا که این روش، در داده ها «بنیان» دارد، نسبت به الگوهای مفهومی که از مجموعه نظریه های موجود اقتباس می شوند، الگوی بهتری را فراهم می آورد؛ زیرا با موقعیت تناسب دارد.

پیش فرض ها

روش داده بنیاد مستقل از تمامی گرایش های هستی شناسی و معرفت شناسی است. در برخی از اسناد این روش را در پارادایم تفسیری قرار می دهند. برخی صاحب نظران پارادایم های رویکردهای گلیزر و استراوس متمایز می دانند: «رویکرد گلیزر در نظریه داده بنیاد گرایش بیشتری به پسا اثبات گرایی دارد. هستی شناسی پارادایم پسا اثبات گرایی، واقع گرایی انتقادی است. به این معناکه حقیقت وجود دارد، اما به علت ناقص بودن سازوکارهای ذهنی انسان، به صورت ناقص قابل درک است. اما، استراوس و کوربن پسا اثبات گرایی را رد کرده و ترجیح می دهند که ساخت گرا باشند. بنابراین این رویکرد به لحاظ هستی شناسی نسبی گرا است.»

پارادایم های تفسیری، پسا اثبات گرایی، ساخت گرایی و ... هیچ الزامی برای روش داده بنیاد ایجاد نمی کنند. به عبارت دیگر نمی توان گفت روش داده بنیاد، در پارادایم تفسیری قرار می گیرد.

 در روش داده بنیاد، به جای استفاده از داده ها برای آزمون فرضیه، از داده ها برای ایجاد مفاهیم استفاده می شود.

 

فایل حاضر شامل 30 مقاله انجام شده با روش داده بنیاد در موضوعات مختلف

30 مقاله به صورت(pdf) با حجم 18 مگابایت-به صورت فشرده(زیپ شده)

 


مبلغ واقعی 25,000 تومان    30% تخفیف    مبلغ قابل پرداخت 17,500 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۷               تعداد بازدید : 774

برچسب های مهم

دیدگاه های کاربران (0)

کلیه حقوق مادی و معنوی این فروشگاه مربوط به "محصولات آموزشی فرادید" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما