محصولات آموزشی فرادید

محصولات آموزشی فرادید

سریع و راحت به هدفت برس

پاورپوینت نظریه برنامه درسی: عناصر برنامه درسی اکر


پاورپوینت نظریه برنامه درسی: عناصر برنامه درسی اکر

پاورپوینت نظریه برنامه درسی: عناصر برنامه درسی اکر

 

عناصر برنامه درسی از دیدگاه اکر: اکر به عناصر نه گانه کلاین عنصر " منطق و چرایی " را اضافه کرد. منظور از منطق این است که برای هر عنصر به یک چرا پاسخ دهیم. چرا این هدف انتخاب شود؟ چرا این مکان انتخاب شود؟ چرا این روش برای انتقال مفاهیم بکار روند؟ عناصر برنامه درسی پرسش های جهت دهنده منطق چرا فراگیران باید یاد بگیرند؟ یادگیرندگان در جهت تحقق چه اهدافیبه یادگیری می پردازند؟ یادگیرندگان چه چیزی می آموزند؟ یادگیرندگان چگونه می آموزند؟ نقش مربی چگونه فرایند تدریس و یادگیری را تسهیل می کند؟ مواد و منبع یادگیرندگان به کمک چه چیزی به یادگیری می پردازند؟ گروهبندی با چه کسی به یادگیری می پردازند ؟ کجا به یادگیری می پردازند؟ کی و چه زمانی یاد می گیرند؟ سنجش و اندازه گیری چقدر در یادگیری پیشرفت داشته اند؟ در این دیدگاه نقش محوری منطق باعث می شود که وضعیت آرایش عناصر برنامه ی درسی به صورت تار عنکبوتی باشد.

منطق اشاره به اصول کلی یا مأموریت اصلی برنامه دارد و کانون برنامه درسی محسوب میشود و سایر مؤلفه ها در حالت ایده آل به آن متصل هستند. اکر میگوید برنامه درسی حالت یک تارنما دارد که در کانون آن منطق برنامه قرار دارد و سایر مؤلفه ها،مؤلفه های فرعی را تشکیل میدهند . هر یک از این تارهاي عمودي داراي ارتباطات افقی با هم هستند. اینکه چه چیزي در برنامه وجود دارد در واقع پاسخ به الزامات سه منبع اصلی شکل دهنده برنامه درسی یعنی دانش، جامعه و یادگیرنده است که منطق برنامه را تشکیل میدهد.

 

فایل موجود در 21 اسلاید


مبلغ واقعی 30,000 تومان    10% تخفیف    مبلغ قابل پرداخت 27,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۲۸ دی ۱۳۹۷               تعداد بازدید : 1511

برچسب های مهم

دیدگاه های کاربران (0)

کلیه حقوق مادی و معنوی این فروشگاه مربوط به "محصولات آموزشی فرادید" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما