برنامه درسی چند فرهنگی باید تجارب و فرصتهایی را براي یادگیرندگان فراهم سازد تا آنها ضمن تعمق در معانی پیامهاي مبادله شده در محیطهاي آموزشی، مقاصد و نیات مؤلفان کتب درسی را ادراك نموده و نیز بتوانند تفسیر و برداشت خود را از واقعیات مختلف فرهنگی و اجتماعی ابراز نماید. در ...
پاورپوینت نظریه های برنامه درسی: فرانظریه ادموند شورت ادموند شورت در زمینه پژوهش برنامه های درسی دغدغه های مختلفی داشته است. دو محوری که بطور جدی مورد توجه قرار داد، روش های پژوهش و نسبت بین پژوهش و عمل برنامه درسی است. او بر این باور است که در عمل برنامه درسی با موقعيت ...
پاورپوینت نظریه برنامه درسی: عناصر برنامه درسی اکر عناصر برنامه درسی از دیدگاه اکر: اکر به عناصر نه گانه کلاین عنصر " منطق و چرایی " را اضافه کرد. منظور از منطق این است که برای هر عنصر به یک چرا پاسخ دهیم. چرا این هدف انتخاب شود؟ چرا این مکان انتخاب شود؟ چرا این روش برای ...
از دیرباز، بشر همواره بهدنبال راهکاری بوده است تا بتواند آینده را پیشبینی کند. کفبینی و ستارهخوانی از دیرینهترین نمونههای این تلاش بهشمار میروند. اما در سالهای اخیر، خصوصا از جنگ جهانی دوم، دانشمندان، جامعهشناسان و فعالان حوزهی ...
برنامه های درسی قلب تپنده هر نوع آموزشی هستند، در این میان آموزش عالی نیز باتوجه به وظایف خطیری که دارد ملزم به استفاده از برنامه های درسی مناسب می باشد، اما چیزی که از اهمیت بالایی برخوردار می باشد، طراحی این برنامه ها می باشد که معمولا باتوجه به هدف بر اساس الگوهای مختلف ...
این الگو ابتدا توسط کمپ در سال 1971 مطرح شد و سپس موریسون،راس و کمپ (2004) در کتاب طراحی آموزشی اثر بخشی ، نوع جدیدی از این الگو را ارایه دادند.آن ها معتقد بودندکه هیچ رویکرد منحصر به فردی برای حل مشکلات طراحی آموزشی وجود ندارد. بنابراین به تلفیق رویکردهای رفتاری و شناختی در قالب یک ...